torsdag 31 maj 2012

Det där med kolhydrater

Inser att jag inte har ätit så här mycket pasta sedan jag gick på gymnasiet, och jag inser att jag inte är överdrivet förtjust i det längre. Gjorde en god grönsakssås på tomatbas till middag, serverad med Kungsörnens fullkorns-linguini, som jag vet att jag brukade tycka mycket om förr i tiden. Och jo... visst blev det bra. Och visst är det roligt att ha en strategi med sitt ätande, vilket ju detta är, men jag längtar lite efter min vanliga mat. (Delar av mig vill säga till mitt ca 13 år yngre jag: om du inte hade käkat så mycket pasta och bröd då hade du sannolikt aldrig haft problem med svullen mage. Det finns sätt att slippa det, vet vis och äldre nu.)



Hursomhelst! Ett besök på mässan har jag hunnit med och nummerlappen är numer i tryggt förvar här hemma. Jag har även införskaffat ett par billiga vantar på Clas Ohlsson som jag kan kasta när (om) det blir för varmt under loppet. Funderar som bäst på klädval men tror att jag har landat i att inte ha på mig för mycket kläder, trots allt. Korta tights, höga kompressionsstrumpor och träningstopp med korta ärmar tror jag kan funka bra. We'll see när yr har uppdaterat sin prognos för femtielfte gången idag. Just nu tror jag mest på SMHI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar