måndag 28 maj 2012

Styrketräning för löpare

Icke att försumma. Efter jobbet drog jag till Sats Zenit, värmde upp med lite cykling och crosstrainer för att mjuka upp hela kroppen. Väl uppvärmd körde jag

Överkropp
Låg rodd
Hög rodd
Triceps
Axellyft
Rygglyft

Mage
Raka situps
Sneda situps 
Plankan

Ben
Dynamiska utfall - fram och bak
Vanliga utfall med vikt
Benböj
Benlyft
Vadlyft

Körde 2*10 per övning och i ganska högt tempo, men med lite lägre vikter eftersom jag vill hålla kroppen fräsch inför veckans kraftprov. Annars tycker jag gott att man kan köra fler set men med tyngre vikter. Med fördel kan träningsmomenten delas upp på flera dagar, så att man inte tränar hela kroppen samtidigt. 

Efter träningen blev det, enligt plan, pasta med kusinen på Vappan. Och trots mitt stora mellanmål var jag riktigt hungrig när det var dags för middag. Kommer nog att sova gott inatt!

Veckans mat! Foto: http://www.food-info.net/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar