söndag 27 maj 2012

16 kilometer och en guldgruva i Kungsträdgården

Första marathonvarvet är lite drygt 16 kilometer långt, och det blev dagens distans. Första kilometrarna gick sjukt lätt. Kunde knappt tro Garmin när jag såg kilometertempot och knappt kände någon puls alls. Det var svårt att hålla igen, vilket dock straffade sig efter en mil, då hettan och gårdagens bristfälliga vätskeintag gjorde sig påminda. De två vätskeflaskorna som bältet klarar räckte inte länge. Skulle precis försöka lokalisera någon kiosk där jag kunde köpa något att fylla på dem med, då jag i Kungsan får syn på en liten vattenfontän som bara väntar på mig. Fantastiskt! Vattenflarrorna fylldes snabbt med kallt vatten ur Kungsans egen guldgruva (ja, det var dricksvatten).

Västerbron, ja, vad säga om den? Jag tror att mycket energi kan sparas genom att gå (gå!!) Pålsundskopplet upp precis till bron. Det är den delen som är brant. I övrigt är ju brons stegring rätt ok, vad som inte är ok är förstås dess längd. Torsgatan upp till St Eriksplan får nog också föräras med långsammare tempo på lördag.

Facit? Ungefär som planerat. 5.54-tempo, betydligt snabbare än så i början dock. Nu har jag fyllt på med proteindrink i form av pulver blandat med havremjölk, macka och några mandlar. När monsieur kommer hem från mors dags-firande ska vi ut och grilla. Fab!

Såna här flaggor får helt klart tempot att skruvas upp lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar