torsdag 31 maj 2012

Men ååååÅÅH!

Vad är det här? Massa regn och kuling? Vi är inte på Västkusten kära väder, här i ost är det sol och värme och möjligen mycket svag vind som gäller.

Skärmdump: yr.no

Ska ta mig en tur till marathonmässan vid Östermalms IP redan i afton tänkte jag, och förutom uthämtning av nummerlapp tänkte jag spana på lämpliga kläder för ändamålet. Regn tycker jag faktiskt är lite svårt rent klädmässigt. Det GÅR ju inte att hålla kroppen torr - med för täta regnkläder blir man ju blöt under istället av svett. Och om det dessutom blåser 11 m/s känns det som upplagt för lite kallt. Lämpliga kläder alltså!

Inte heller igår var vädret särskilt najs. Stod och frös tillsammans med mina picknick-vänner innan starten av Vårruset gick. Jag sprang i "springa fort"-gruppen, men så fort kan jag inte påstå att det gick för någon av mina medlöpare i den gruppen. Nåväl, lagom till målgång sprack det upp och vi fick en härlig fika i kvällssolen. Detta var sista passet innan dagen D. T-2....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar