söndag 27 maj 2012

Beslutsångest! Vilket pass ska jag välja?

Fantastiskt väder! Tänkte fira detta med att testa första maravarvet, så att man vet vad som väntar. Har funderat ett tag på vilken typ av pass jag skulle ha mest nytta av nu. Jag har velat... intervaller? Backe? Maratonbloggen på SvD tipsade precis om ett pass som lät riktigt bra, och som nästan fick mig att överge mina ursprungsplaner.

Men ursprungsplanen står sig - första maravarvet - och varför landar jag i det? Jo, om vi ställer intervaller/ backe mot ett längre pass blir valet det senare eftersom det faktiskt inte är fart jag behöver just nu. Jag behöver komma upp i ett pass längre än milen, eftersom jag som bekant inte kört långpass sedan den 28 april (uhh! Det vill jag inte behöva påminnas om. Högst ofrivilligt, dock, det känner ni ju till). Benen behöver känna på lite längre distanser igen, så att de inte helt glömmer av vad som väntar dem :) Just därför blir det heller inte Maratonbloggens schyssta inför-maran-pass heller. (Dessutom sade faktiskt Anders Szalkai på förra veckans tips-inför-maran-föreläsning att ett kortare och långsammare långpass är vad en person med längre uppehåll bör köra på.) Det är dock inte omöjligt att det blir någon form av fartökning under tiden dock. Alternativt inte. Jag ska, tvärtemot alla andra, ju försöka hålla emot ett högre tempo. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar