tisdag 15 maj 2012

Status på halsfronten


Yay! För första dagen på nästan två veckor känns det som att halsen är på bättringsvägen. Jag tror att jag har testat alla existerande husmorsknep mot den här åkomman nu: svalt flera vitlökar, överdoserat ingefärsbrygder av olika slag, tagit vitamintabletter, druckit fruktsmoothies, frossat i sallader med allt tänkbart nyttigt i; jordgubbar, blåbär, granatäpple och gojibär. (Inget av detta har dock hjälpt. Eller, så hade jag kanske varit ännu sjukare utan dessa åtgärder. Jag väljer att tro på det senare. Och vitaminer har jag fått i mig så det räcker och blir över - något bra har det säkert fört med sig!) Ja, och så mediciner förstås. Hals- och värktabletter.

Saker som dock ofta hjälper mig mot halsont: nackmassage (ofta misstar jag mitt nackont för halsont), Tigerbalsam på halsen (dunderbra!), spikmatta, Losec (ja, faktiskt. Är det lika farligt att träna om det onda orsakas av magsyra som av förkylningsbakterier? Anyone?) och tungmassage (tydligen kan tung-ont också ge liknande symptom som halsont, se nackont). You live and you learn.
På tal om sallad! Snart är jag dock frisk, då blir det löparbilder istället.

Denna butiks varor skall visst också vara bra mot halsont...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar