tisdag 26 juni 2012

Morgonjogg i Toscana

Böljande gröna kullar. Olivlundar. Vinodlingar. Morgondis över åkrarna. Alléer. Branta grusbackar. Spelande syrsor. Klarblå himmel.

Tidigt i ottan, innan den mest tryckande värmen sköljde över Toscanas kuperade landskap, begav jag mig så iväg på en morgonjogg. Hade planerat att köra lite backträning, men efter ett tag visade Garmin att jag hade sprungit ungefär den dubbla planerade uppvärmningsdistansen varför jag vände tillbaka hemåt. Åtta lugna kilometer fick jag ihop. Väl tillbaka på gården körde jag styrka i en dryg kvart. Grodhopp, 3*10. Plankan, både framåt och på sidorna: 30 sek, 20 sek, 15 sek på varje. Liggande rygglyft, 3*10, samt båten, 3*15. Därefter väl laddad för ett besök i San Gimignano, medeltidens Manhattan högst upp på en kulle i bergstrakterna mellan Empoli och Siena. Med fullständigt bedårande utsikt.






- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar