lördag 9 juni 2012

... och med armar som spaghetti

Hittills ingen post-mara-depp för min del. Har haft så fullt upp med att fira födelsedag att jag inte hunnit med något sådant. Men den där dippen kommer kanske ännu senare? I vilket fall, jag är belagd med löpningsförbud i en vecka till. Vill inte riskera något, typ skada. Detta lilla uppehåll ger emellertid stora möjligheter till att träna saker jag inte brukar träna, såsom spinning på nationaldagen, eller saker jag borde träna oftare. Idag föll träningen inom den senare kategorin: jag körde axlar och rygg.

Jag hade in i det sista inte bestämt träningsupplägg. Ett synnerligen ovanligt fenomen för mig, som alltid har en minutiös plan för min träning. Vad kreativ jag blir av detta löpningsupphåll! Well, så här blev det: Efter uppvärmning på cykel och crosstrainer bestämde jag mig för att jag skulle få ihop åtta olika övningar för rygg och axlar. Det blev hög rodd, låg rodd (2 varianter), rygglyft, marklyft, axelpress (2 varianter), triceps. Avslutade med situps på boll.

Misstänker svår träningsvärk imorgon. Armarna skakade när jag cyklade från gymmet, och jag var nästan orolig för att händerna skulle tappa taget om styret. Lyckligtvis höll jag mig stången, och kunde enligt plan ta mig till utställning på Moderna Muséet samt återhämta krafterna över en kaffe med vännen T i Kungsträdgården.

Nu funderar jag på vad jag ska hitta på för roligt att träna under nästa kreativa gympass. Bröst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar