söndag 10 juni 2012

Vilar helgodagen

Eller, mer korrekt, helgar vilodagen: fika på trevliga kaféet Esaias på Drottninggatan med mina maratonkompisar. De laddar dock för Jubileumsmaran, och sprang således inte förra lördagen. Nu: fotboll.

Vilka ska bort när det är vilodag?
Träningsvärken är precis som befarat inte av denna värld. Stackars lilla rygg, axlar och små armar. Ni borde utsättas oftare för påfrestning i form av styrketräning. Lovar att bättra mig!

Imorgon är ett morgonpass inplanerat, för första gången på länge. Egentligen är jag en morgonträningsmänniska, men har det senaste halvåret kommit lite ur fas med detta. Klockan 6.30 imorgon ska jag alltså träna cykel på Hötorget med en instruktör som jag vet sedan tidigare att jag gillar. Har laddat upp kylskåpet med smoothies som jag tänker förtära till frukost: en grön smoothie med avokado, spenat, lime och havremjölk, och en röd smoothie innehållandes jordgubb, blåbär, kiwi och äpple. Jag gillar att ha fixat i ordning så mycket som möjligt kvällen innan ett morgonpass, så att det bara är att gå upp, slänga på sig kläder, få i sig kaffe och något enkelt i matväg innan man rullar iväg till träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar