tisdag 12 juni 2012

Sillmjölke, bröstmuskler och hantlar


Fann en dryg timme över mellan jobbslut och kompismiddag, så bestämde mig snabbt för att köra ett styrkepass på Sats Zenit. Hade förstås preppat väskan innan - man vet aldrig om man får för sig att träna om extratid bjuds! Den här gången var det dags för en annan försummad muskelgrupp att få känna att den levde: min så smått icke-existerande bröstmuskulaturen.

Hu. Jag var faktiskt rätt stark här en gång i tiden då jag körde mycket bodypump. Nu kändes det mest löjeväckande. Låtsades som att jag körde rehab-träning eller något så att ingen händelsevis skulle få för sig att jag tyckte att de vikter jag körde med var så tunga som jag faktiskt tyckte att de var. Men, man blir ju bra på det man tränar och detta var nyttig träning för mig.

Körde ett liknande upplägg det i lördags: värmde upp på crosstrainern och var därefter på jakt efter sju olika maskiner eller övningar för bröst, axlar och armar. Facit: bröstpress (hög och låg), axelpress, biceps, triceps, ovansida arm samt pec dec. Därefter en pilatesövning för ryggen, vanliga situps samt sneda magmuskeln med hjälp av en liten kettlebell. Träningsvärk lär komma som ett brev på posten. Like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar