torsdag 21 juni 2012

Speedy Gonzales

Idag gick det undan!

På dagen då sommaren kom till huvudstaden och för första gången på över en månad var jag idag på torsdagsträning med TSM. Nu är det Stockholm halvmara i september som vi tränar inför, eller tja, några löpare har siktet inställt mot Jubileumsmaran och ytterligare några tränar inför Tjejmilen. Jag har även i år placerat mig i 1.50-gruppen. Kände idag att jag ligger i den snabbare delen av gruppen - förra året låg jag inte riktigt lika långt fram. Tänk vad det senaste årets träning har gjort för mig! Like.

På dagens schema stod långintervaller. Tre minuter gånger 6, tänkt tempo 4.35-4.45. Undrade lite innan hur det skulle kännas; inga kvalitetspass sedan början av maj. Men det kändes grymt! I strålande sol joggade vi i 5.30-tempo cirka 4 kilometer från GiH-badet till Djurgårdsbrunn. Väl där lite löpskolning och så bar det iväg. Hade grymt flyt under första intervallen och benen ville springa fort, fort. När klockan stannade efter tre minuter hade jag sprungit min intervall i 4.06-4.10-tempo. Höll igen lite under andra och tredje intervallen, de gick i 4.20-4.25-tempo, men sen blev det lite segare. Ingen serievila och under de sista tre intervallerna fick jag upp flåset lite, vilket var skönt. Det är ju det som bygger. Ingen intervall gick dock långsammare än 4.35. Mycket nöjd med detta! Finns ju lite fart i dessa ben, helt klart. (ja, med mina mått mätt, jag är ju ingen Anders Szalkai men det är heller inte med honom jag jämför mig). Efter nedjogg i 5.45-tempo blev det en lång stretch i solen bakom Stockholms Stadion. Underbar kväll! Blev även pålurade ett extra-set plankan som bonus efter stretchen.

Summa summarum: bra genomfört pass att ta med sig inför den långa utlandssemestern. Som jag har saknat dessa torsdagar med TSM. Nu känns det att sommaren har börjat. Glad midsommar!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar