söndag 17 juni 2012

När det ryckte i löparnerven

Hemma igen från vår fantastiska helg i Paris. Ja, jag har ju jobbat men de övriga konferensdeltagarna var mycket trevliga, så det kändes nästan som en social tillställning där vi fick chansen att diskutera flera intressanta och högaktuella ämnen. Och de riktiga sociala aktiviteterna var riktigt fina: middag i Eiffeltornet (schysst utsikt, oh yes), rundvisning i Versailles trädgårdar och så då den fantastiska lunchen. Lördag kväll var det fri tid och monsieur och jag vandrade runt på Montmartre och lyckades slutligen med konststycket att hitta en liten fransk restaurang som kändes riktigt äkta. Svårt att toppa Gordon Ramsay-lunchen dock, åjo, once you get the taste of the good life...



Fantastiskt vacker slottsträdgård i Versailles



Grymma krukor! Vill ha!


Jag hade faktiskt inte med mig träningskläder till Paris och jag ångrade det lite imorse! Vi tog en tur i Jardin de Tuileries efter frukost och parken fullkomligt kryllade av joggare. Men även av folk med yogamattor och i ett hörn av parken utövade ett gäng någon form av Friskis och Svettis-inspirerad gympa. Jag blir så upprymd över sådana platser, blev så sugen på att själv vara träningsklädd och svettig och en del av allt det där.

Men, nu är vi hemma igen och det är nya tag som gäller den här veckan. Träningsmässigt ser jag fram emot flera löppass, med TSM-träningen på torsdag som veckans höjdpunkt. Nu är det mot Stockholm halvmarathon i september som fokus riktas!


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar