måndag 16 juli 2012

Benstyrka i Toscana och bicepspumpande segel

Gott folk. Jag är efter en vecka i Italien samt två veckor till sjöss på den kroatiska böljan den blå åter tillbaka på svensk mark.




Men tro inte att jag bara har slappat! I denna backe från helvetet (dess brantaste del är dold av lövverk) körde jag två långa backpass, flankerad av toskanska olivlundar. Varmt som tusan var det - det blev tidiga morgnar för att palla!



Styrketränade hårt efter passen. Hela kroppen fick sitt.



...sen blev denna goding mitt hem! Vackra båten som tog oss med på en oförglömlig resa på Adriatiska havet. Mycket armstyrka när seglen skulle hissas, revas, skotas och slås, joho, jag lovar.



Mellan seglatserna besöktes pittoreska kroatiska fiskebyar, som den här på ön Dugi Otok.







Hann även med att vandra bland trånga gränder i den medeltida stadskärnan i Trogir, nära Split.



Men mest, förstås, njöt vi av blå blå himlar och hav. I 14 dagar. Så vackert, så underbart.



Notera klädseln: Sjömansrandig klänning och ballerinadojor prydda med robansknopar. Navigatören måste vara välklädd! (Obs, ej lämplig klädsel till havs men väl i hamn..)

Nu väntar semester i Sverige i några veckor. På återseende.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar