tisdag 31 juli 2012

Trösklar

Falsk marknadsföring av yr! Jag har blivit lurad. Utlovade sol och hygglig värme till eftermiddagen. Och vad händer? Spöregn och blåst! Och jag som bara hade packat ned korta shorts och kortarmad t-shirt till min träning.

Nåja. Övervägde att köra dagens tröskelintervaller inomhus på Sats, men tog mitt förnuft till fånga. Cyklade således ut på Djurgården efter jobbet, joggade bort till Djurgårdsbrunn och gjorde mig redo. (det slutade regna någon halvtimme innan jag slutade jobba) Tanken var att ligga på 5.00-tempo i tre intervaller à 2,5 kilometer vardera. Jag vet, jag springer ju milen snabbare än så. Men jag känner mig inte riktigt i form och har ingen anledning att stressa fram fart. Den kommer, tids nog.



Första intervallen gick som planerat. 4.58-fart, ok flyt (förutom tendens till sur uppstötning, tack för den kära mage, måste ta tag i att boka tid till gastroskopi igen). Andra intervallen, något snabbare, 4.54-tempo, bra flyt sista kilometern. Sista intervallen gick snabbast, vilket sista intervallen ska göra om man lägger upp träningen rätt enligt coach Szalkai. 4.52-fart alltså. Joggade lätt tillbaka till cykeln och lagom till hemfärd började det dugga igen. Brrrr! Tack vare ljug-yr hade jag inte heller någon överdragströja med mig, smått kylig cykeltur hem alltså. Nöjd med passet ändå. Ska nog bli bra detta.


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar