söndag 29 juli 2012

Teletubby på långpass och allmänt ordblajande

Jag följer ju Anders Szalkais träningsprogram inför Stockholm halvmarathon den 15 september. Följer ett program som skall få mig att susa i mål på 1.44.59, typ. Det gjorde jag iofs förra året också, men målet nåddes inte eftersom jag 1) inte sprang loppet pga sjukdom 2) när jag väl sprang mitt substitutlopp i Bålsta - mkt trevligt förresten, kan rekommenderas - hade jag tappat cirka tre veckors träning precis innan loppet. Känns det igen? Jajamän, hände ju inför Stockholm marathon också!
I alla fall. Jag tycker att det är bättre att sikta högt och inte "lyckas", än att inte testa alls. Därför kör jag 1.45-programmet i år igen, någon gång går det säkert vägen.

(ang. Det här med att "lyckas" nå sitt mål eller ej: eftersom jag siktar mot stjärnorna vad gäller det här med löpningen så når jag sällan mina tidsmål på lopp. Jag kan inte påstå att det stör mig nämnvärt eftersom jag ändå förbättrar mig hela tiden. Och jag får ju mycket grymmare träning under tiden jag håller på, så som jag ser det blir det win för mig oavsett hur fort jag sedan springer på loppet ifråga. Eller skulle till att bli sjuk som vanligt.)

Efter dessa sidospår: i programmet stod det att jag skulle springa 19 kilometer idag. Eftersom jag inte har kört långpass sedan maratonet i juni beslutade jag mig för att revidera distansen något. Behöver junte chocka sin stackars kropp mer än nödvändigt. Alltså blev det drygt 15 kilometer idag, i ett högst hedervärt tempo (5.49), St Eriksplan - Djurgårdsbrunn t/r.


Sen var monsieur badsugen så vi cyklade iväg till Fredhällsbadet och plaskade runt ett tag. Därefter fortsatte vi vår sightseeing på Lilla Essingen, där vi åt lunch på Pappas Deli. Tror (hoppas)att jag fick mons. lite mer vänligt inställd till Lill-Essingen nu. Jag vill gärna flytta dit, men han tror att Essingeleden skulle störa för mycket, vilket väl kanske kan stämma.

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar