tisdag 17 juli 2012

Nya backar i Lysekil

Dags att träna löpning igen, efter drygt två veckors uppehåll. Löpsuget var, trots detta, inte på topp. Kände mig inte helt 100 i kroppen och halsbrännan har kommit tillbaka. Kan ha bidragit.

Hursomhelst, syrran ville haka på och jag bestämde att vi skulle köra backe. Lysekil kryllar av backar; lika bra att passa på. Värmde upp i cirka 4 kilometer. Härlig jogg över stan, via Norra Hamnens bryggpromenad  för att slutligen landa i Valbodalen. Här finns en riktigt brant backe:


Vi körde medellång backe: cirka 45 sekunder uppför. På grund av min bristande dagsform stannade vi bara 15 minuter i backen (hade hoppats på 20 minuter, men jag var helt enkelt för seg, läge att lyssna på kroppen).

Väl hemma blev det styrka på altanen i nästan 25 minuter. Grodhopp, olika varianter av plankan, triceps, utfall, situps... ja, you name it. Om jag var lite besviken över backträningen är jag desto stoltare över styrketräningen, som gick finemang!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar