torsdag 26 juli 2012

Slottsskog och Håkan Hellström

Det finns en plats som inte går att nå, för ingen tror att dom är nåt där jag kommer från


Strålande sol och långintervaller på schemat. Kände mig taggad när jag joggade bort mot Slottsskogen med Håkan Hellström i hörlurarna (som jag har snott citaten i kursiv text här i inlägget från). När jag sprang i tisdags fick jag magknipet from hell, nära att få bryta passet, lite orolig för återfall men hade laddat innan med alvedon nu, och inget hände.

Enligt plan skulle jag springa 6 intervaller, 800 meter vardera, med 1 minuts vila samt 2 minuters serievila. Farten skulle ligga mellan 4.35-4.25- tempo. Och det var ungefär där jag hamnade, någon gick väl marginellt snabbare. Men svag respons från kroppen: det var alltså rätt jobbigt och det var flås-tant-Lise som pinnade på runt Villa Belparc (ett varv som var rätt exakt 800 meter långt, perfekt!). Tur att man hade hög musik i hörlurarna så att man inte själv stördes av högljudda andetag.

...jag tror jag älskar dom där jag kommer ifrån

Så känner jag ju alltid när jag är i Göteborg. Lite extra sentimental också eftersom jag åker hem till Stockholm ikväll och fem veckors semester snart är till ända. Hade lätt kunnat ta fem till. Give me give me!

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar