måndag 10 september 2012

En löprunda

Hur mår kroppen egentligen fem dagar efter en matförgiftning? I vilken form är man? Ska man testa, eller vila en dag till?

Äh. Jag testade. Om det inte hade funkat hade jag väl fått vända tillbaka. Efter lite vel bestämde jag mig för att hoppa in i mitt vanliga träningsschema. Som om bihålor och mage inte hänt, liksom. Det innebar åtta enminutersintervaller med en minuts ståvila mellan varje intervall, samt med uppmaning att inte maxa! Perfa!

Så jag joggade bort till Djurgårdsbrunn, cirka fyra kilometer. Kändes helt ok, men det var ju inga höjdarfarter som uppnåddes. Intervallerna däremot, över förväntan! Hade tänkt att 5.00-minuterstempo antagligen var rimligt (om än inte var jag hade velat ligga), men istället flöt jag fram i 4.21-4.42-farter. Och utan att maxa. Hade jag fått träna som vanligt de senaste tre veckorna hade jag kanske inte varit så happy med detta, men nu ger det mig en signal om att min lägstanivå kanske ligger ett snäpp högre än förra året. (Nedjoggen var dock sjukt seg. Typ 2 kilometer i 6.20-tempo. Bristande energiintag gjorde sig påmint.) Firade rundan med en Gainomax vanilj. Yummie!



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar